معرفی موتورسیکلت BMW M1000XR

شرکت بی ام دابلیو با معرفی نمونه اولیه از M1000XR، سومین موتورسیکلت با نشان M را برای ورود به بازار آماده کرده است.

این مدل توسط سازنده به عنوان یک موتورسیکلت اسپرت با سواری پویا در پیست و مناسب برای پیمایش مسیرهای طولانی جاده­‌ای معرفی شده است.

بی ام دابلیو فعلا از اعلام جزئیات درباره M1000XR خودداری نموده است، اما می‌توان شیشه کوتاه، فرم چراغ‌های جلو و چراغ‌های دیلایت داخل آن‌ها را تشخیص داد. باله­‌های جانبی M با هدف تقویت پایداری، افزایش نیروی وارد بر بدنه و جلوگیری از انحراف چرخ‌ها به بدنه اضافه شده است.

معرفی موتورسیکلت BMW M1000XR

شان M روی بدنه، تایر عریض عقب، انحنای صندلی که به منظور افزایش تسلط راکب طراحی شده و جزئیاتی از جنس فیبرکربن، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این مدل به‌شمار می­‌آید.

بی ام دابلیو M1000XR به پیشرانه 4 سیلندر برگرفته از S1000RR مجهز شده است، که البته از مشخصات دقیق آن اطلاعی در دسترس نیست، اما براساس اعلام بی ام دابلیو بیش از 197 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کند و دسترسی به حداکثر سرعت 280 کیلومتر برساعت را امکان‌پذیر خواهد کرد.

موتورسیکلت ب‌ام‌و M1000XR

توجه داشته باشید که بی ام دابلیو S1000RR با همین پیشرانه، 207 اسب­‌بخار قدرت و 113 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد، اما بی ام دابلیو به نصب پکیج M Competition در M1000XR اشاره کرده که باعث کاهش وزن این مدل به 223 کیلوگرم شده است. ترمزهای قدرتمند و فناوری شاسی M هم برای بهبود عملکرد این موتورسیکلت در پیست مسابقات به آن اضافه شده است.

هنوز ابهامات زیادی درباره بی ام دابلیو M1000XR باقیمانده است، که انتظار داریم در نیمه دوم سال جاری به آن‌ها پاسخ داده شود.