کاوازاکی از موتورسیکلتهای هیدروژنی و هیبریدی خود رونمایی کرد
کاوازاکی از موتورسیکلتهای هیدروژنی و هیبریدی خود رونمایی کرد
شرکت کاوازاکی پس از نمایش موتورسیکلت برقی خود در ماه گذشته اقدام به معرفی موتورسیکلت های هیدروژنی و هیبریدی خود در نمایشگاه EICMA 2022 کرد. این محصولات که از قوای محرکه جدید استفاده میکنند بخشی از برنامههای کاوازاکی برای رسیدن به هدف کربن خنثی خواهند بود. انتظار میرود نسخههای تولیدی این محصولات نیز در ظرف ۲ تا ۳ سال آینده راهی بازار شوند. اگرچه این کمپانی خوشنام در نمایشگاه یاد شده اقدام به معرفی محصولات برقی، هیدروژنی و هیبریدی کرده اما تأکید دارد بهصورت کامل تولید محصولات بنزینی را متوقف نخواهد کرد. در واقع کاوازاکی تائید کرده حدود ۳۰ موتورسیکلت با پیشرانه درونسوز را برای سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تولید خواهد کرد. اما میخواهیم در ادامه نگاهی بیندازیم به موتورسیکلت های جدید این شرکت پس با ما همراه باشید.
کاوازاکی Z BEV
کاوازاکی نینجا BEV
موتورسیکلت دیگر این شرکت با نام نینجا BEV شناخته میشود. این محصول از همان قطعات مشابه مدل Z BEV استفاده میکند اما بدنهاش از نینجا ۴۰۰ گرفته شده است. محصول موردبحث نیز با قوانین A1 هماهنگی دارد و از سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. به احتمال زیاد هر دو موتورسیکلت یاد شده راهی بازار آمریکا نیز خواهند شد.
کاوازاکی نینجا HEV
سومین محصول کاوازاکی با نام نینجا HEV شناخته میشود که اولین بار در سال ۲۰۲۰ به نمایش درآمد اما نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید. اگرچه جزئیات چندانی از این پروتوتایپ در دسترس نیست اما میتوان گفت پیشرانه درونسوز آن بر پایه پیشرانه ۳۹۹ سیسی نینجا ۴۰۰ شکل گرفته و پیشرانه الکتریکی نیز اگرچه دیده نمیشود اما انتظار میرود پشت سیلندرها جا خوش کرده باشد.
موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی
کاوازاکی یک موتورسیکلت هیدروژنی را نیز به نمایش گذاشته است. این محصول بر پایه نینجا H2 SX شکل گرفته و اطلاعات چندانی از آن در دست نیست اما پیشرانه هیدروژنی-درون سوز آن حاصل تکامل پیشرانه ۴ سیلندر سوپرشارژردار این کمپانی است ولی از هیدروژن و تزریق مستقیم استفاده میکند. کاوازاکی به تاریخ عرضه این محصول اشاره نکرده اما فکر نمیکنیم تا سال ۲۰۲۵ آماده تولید و عرضه باشد.