کاوازاکی از موتورسیکلت‌های هیدروژنی و هیبریدی خود رونمایی کرد

شرکت کاوازاکی پس از نمایش موتورسیکلت برقی خود در ماه گذشته اقدام به معرفی موتورسیکلت های هیدروژنی و هیبریدی خود در نمایشگاه EICMA 2022 کرد. این محصولات که از قوای محرکه جدید استفاده می‌کنند بخشی از برنامه‌های کاوازاکی برای رسیدن به هدف کربن خنثی خواهند بود. انتظار می‌رود نسخه‌های تولیدی این محصولات نیز در ظرف ۲ تا ۳ سال آینده راهی بازار شوند. اگرچه این کمپانی خوش‌نام در نمایشگاه یاد شده اقدام به معرفی محصولات برقی، هیدروژنی و هیبریدی کرده اما تأکید دارد به‌صورت کامل تولید محصولات بنزینی را متوقف نخواهد کرد. در واقع کاوازاکی تائید کرده حدود ۳۰ موتورسیکلت با پیشرانه درون‌سوز را برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تولید خواهد کرد. اما می‌خواهیم در ادامه نگاهی بیندازیم به موتورسیکلت های جدید این شرکت پس با ما همراه باشید.

کاوازاکی Z BEV

این شرکت در میلان ایتالیا نسخه به‌روز شده از پروتوتایپ برقی و نیکد خود را به نمایش گذاشت و برای اولین بار آن را با نام Z BEV معرفی کرد. هیروشی ایتو رئیس کاوازاکی تائید کرده است این موتورسیکلت با قوانین گواهینامه A1 اروپایی هماهنگی داشته و از سال ۲۰۲۳ راهی بازار خواهد شد. در خبرهای قبلی آمده بود که Z BEV از پیشرانه‌ای با قدرت ۱۴.۸ اسب بخار استفاده خواهد کرد و یک باتری ۳ کیلووات ساعتی نیز در آن نصب خواهد شد. پروتوتایپ Z BEV نشان دهنده برخی پیشرفت‌ها نسبت به مدل قبلی است. علاوه بر رنگ و گرافیک جدید بدنه می‌توانیم پوشش جدید روی پیشرانه و حذف بخشی از بدنه که گوشه‌های جلویی باتری را می‌پوشاند تشخیص دهیم. این موتورسیکلت همچنین دارای نگه‌دارنده پلاک است و همین امر نشان می‌دهد Z BEV در شرف تولید قرار دارد. همانند پروتوتایپ قبلی، این موتورسیکلت بر پایه Z400 شکل گرفته اما چرخ ها و ترمزهای آن به نینجا ۳۰۰ تعلق دارند.