دی 1401: طرح دریافت گواهینامه آسان، بصورت آزمایشی در برخی از مناطق تهران، از سوی پلیس راهور درحال اجراست. موتورسوارانی که فاقد گواهینامه هستند، می‌توانند در یک روز گواهینامه خود را دریافت کنند. در این دوره امتحان آیین‌نامه حذف شده و هزینه گواهینامه موتورسیکلت نیز 60 درصد کاهش داده شده است؛ یعنی فردی که صبح مراجعه می‌کند، درصورت قبولی، تا غروب همان روز، گواهینامه‌اش صادر می‌شود.

سردار حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور، می‌گوید این طرح در حال اجراست و زیرساخت‌های آن وجود دارد؛ برای افرادی که در حال حاضر موتورسیکلت دارند و استفاده می‌کنند اما گواهینامه ندارند، طرح دریافت گواهینامه آسان درنظر گرفته شده است. موتورسواران با هزینه بسیار کمتر از چیزی که امروز بر اساس مصوباتی که وجود دارد، می‌توانند به مراکز مربوطه مراجعه کنند و اقدام به دریافت گواهینامه کنند، البته فعلا فقط در تهران این کار انجام می‌شود اما به‌زودی در مراکز استان‌ها هم فعال خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: هدف از این کار این است که موتورسواران بدون گواهینامه در شهر تردد نداشته باشند ؛ همچنین هزینه انجام چنین کاری، تنها 320 هزار تومان است.


اخبار مهم گواهینامه رانندگی

برای اطلاع از آخرین خبرها درباره گواهینامه رانندگی، نحوه دریافت گواهینامه، مراحل و مدارک لازم جهت ثبت نام گواهینامه و … مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما