تفاوت طرح‌های هوندا کلیک با هم چیست؟

محبوبیبت هوندا کلیک 150 باعث شده است شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید مدل‌های شبیه آن را با قیمت کمتر کنند.

احتمالاً می‌دانید در لاین اصلی شرکت HONDA ما موتورسیکلتی به نام CLICK در هیچ حجمی نداریم بلکه این موتور تنها در لاین کشور تایلند با نام کلیک و در لاین اندونزی با نام واریو برای بازار آسیا تولید می‌شود.

 

 

مقایسه کلیک‌های موجود بازار

از سال 1397 به مرور شرکت‌های ایرانی شروع به آوردن طرح‌های کلیک از چین با قیمت کمتر کردند.

بصورت کلی قیمت های کلیک یا همان طرح کلیک 150 نصف قیمت مدل اصلی است و برای بسیاری از افراد گزینه خوبی برای خرید موتوری شکیل است.

از شرکت‌های فروشنده طرح کلیک 150 می‌توان به

کویر موتور؛ هانی؛ دینو؛ سالار گستر؛ همتاز اشاره کرد

اما جالب اینجاست هیچ تفاوتی در مشخصات فنی و کیفیت ساخت های کلیک این شرکت‌ها وجود ندارد و همه از یک شرکت چینی وارد می‌شوند!

با این حال قیمت آنان از رنج 45 تا 55 میلیون تومان در سال 1400 متغیر است  اما واقعاً اختلاف قیمت آنان در چیست؟

قبل از اینکه به بررسی تفاوت قیمت آنان بپردازیم باید بدانید از کجا می‌توان فهمید که همه طرح کلیک‌ها از یک شرکت هستند؟

شرکت‌ها محصول خود را با برچسب برند خودشان بفروش می‌رسانند و حتی با درخواست خواهان حک نام برندشان روی انجین موتور هستند ولی تنها نقطه مشترک مشخص کننده آنان در ظاهرشان آرم حک شده روی چراغ جلوشان است.

تفاوت طرح‌های هوندا کلیک با هم چیست؟

دلیل اختلاف قیمت های کلیک‌ها باهم

بجز برخی از شرکت‌ها مانند کبیر موتور که طرح کلیک از شرکت باکیفیت‌تری وارد بازار می‌کند، تنها دلیل تفاوت قیمت طرح کلیک‌ها با هم در رنگ‌شان و آپشن‌های جانبی‌شان و از همه مهم‌تر استراتژی شرکت عرضه کننده است.

هر رنگی بتواند فروش بیشتری داشته باشد به نسبت گران‌تر فروش خواهد رفت. در تفاوت آپشن‌ها می‌توان به دو مورد جک برقی و ریموت اشاره کرد.

جک برقی باغث می‌شود وقتی جک پایین است موتور روشن نوشد تا از خطر جلوگیری شود.

ریموت در برخی مدل‌ها دکمه‌ای و در برخی سنسوری است بدین صورت که ریموت نزدیک موتورسیکلت باشد دیگر نیازی به زدن دکنه ندارید و می‌توانید موتور را روشن کنید.

دلیل اختلاف قیمت های کلیک‌ها باهم بجز برخی از شرکت‌ها مانند کبیر موتور که طرح کلیک از شرکت باکیفیت‌تری وارد بازار می‌کند، تنها دلیل تفاوت قیمت طرح کلیک‌ها با هم در رنگ‌شان و آپشن‌های جانبی‌شان و از همه مهم‌تر استراتژی شرکت عرضه کننده است. هر رنگی بتواند فروش بیشتری داشته باشد به نسبت گران‌تر فروش خواهد رفت. در تفاوت آپشن‌ها می‌توان به دو مورد جک برقی و ریموت اشاره کرد. جک برقی باغث می‌شود وقتی جک پایین است موتور روشن نوشد تا از خطر جلوگیری شود. ریموت در برخی مدل‌ها دکمه‌ای و در برخی سنسوری است بدین صورت که ریموت نزدیک موتورسیکلت باشد دیگر نیازی به زدن دکنه ندارید و می‌توانید موتور را روشن کنید.

اما قیمت گذاری شرکت‌ها به دلیل نوع فروش آن است. برای مثال کویر موتور محصولات خود را رسما گران می‌فروشد تا با طرح‌های فروش اقساطی (با شعار بدون بهره) بتواند مشتری جذب کند. یا هانی برند معروفی ندارد به همین دلیل قیمت کمتری نسبت به سایر دارد تا فروش داشته باشد.

 

بهترین طرح کلیک 150 در ایران

همانطور که گفتیم از لحاظ فنی و عملکردی تفاوتی نمی‌توان میان طرح‌های کلیک پرفروش بازار یافت. جدا از کبیر موتور که محصول خود را تازه وارد بازار کرده است و شرکت سازنده متفاوتی دارد از بین سالار گستر، کویر موتور، دینو موتور، هانی ما طرح کلیک هانی را پیشنهاد می‌دهیم.

زیرا علاوه بر آپشنال بودن رنگ‌های جذابی دارد و از همه مهم‌تر قیمتش از سایر به صرفه‌تر است.

سخن پایانی

به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال خرید طرح کلیک هستید حواستان به استفاده صحیح از موتور دوچندان باشید زیرا استهلاک این موتور نسباتاً بالا است و باید قطعات آن با دقت طی دوره زمانی کوتاه چک شوند، در آخر توصیه می‌کنیم آب بندی موتورسیکلت را جدی بگیرید.