بررسی موتورسیکلت یاماها آیروکس ۱۵۵

مشخصات و قیمت یاماها اروکس 155 سی سی

اماها آیروکس ۱۵۵ یکی از قدرتمندترین اسکوترهای AT امروزه در بازار است. یاماها اروکس در مارس ۲۰۱۷ در فیلیپین معرفی شد و اکنون از ۳ نوع استاندارد شامل ، S ABS و S Doxou ویژه تشکیل شده است. بسته به نوع مورد نظر خود ، یاماها Mio Aerox را می توانید از طریق طیف گسترده ای از گزینه های رنگ مانند مشکی ، پرتقالی ، آبی ، آبی مات و سفید شخصی سازی کنید.

از نظر ویژگی ها ، یاماها آئروکس به همراه ترمز دیسکی هیدرولیک جلو برای قدرت گرفتن بیشتر در هنگام حرکت ترمز ارائه می شود. همچنین چراغ های LED برای دید بهتر در طول شب و سیستم Stop and Start به منظور کاهش مصرف سوخت وجود دارد.

از نظر ایمنی ، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) استاندارد در نوع S ABS و بالاتر است ، در حالی که سایر ویژگی های ایمنی شامل چراغ هشدار کنترل موتور ، سوئیچ عبور و قفل شاتر است.

آیروکس ۱۵۵ همچنین دارای ویژگی های جالب توجهی مانند صفحه ابزار دیجیتال کامل ، چراغ جلو و عقب LED ، سوکت شارژ موبایل ، ABS استاندارد و محل ذخیره سازی عظیم ۲۵ لیتری زیر صندلی است. یاماها Aerox 155 مخزن سوخت خود را در زیر تخته قرار داده است ، درپوش پرکننده سوخت در بالای تخته قرار گرفته است ، که می تواند از طریق یک کلید کنار دکمه استارت باز شود. یاماها Aerox 155 دارای طراحی بزرگ و ماکرو اسکوتر است و مطمئناً با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

ایروکس ۱۵۵ از یک موتور ۱۵۵ سی سی ، تک سیلندر ، مایع خنک شده بهره می برد که حداکثر قدرت آن زیر ۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳.۸ نیوتن متر است. موتور Aerox 155 همچنین با عملکرد Valve Valve Actuation (VVA) همراه است ، اساساً زمان بندی متغیر سوپاپ که گسترش گشتاور بیشتری را در محدوده دور ارائه می دهد. یاماها Aerox 155 با چرخ های ۱۴ اینچی کار می کند و وظیفه تعلیق توسط چنگال های جلو تلسکوپی و مونوشاک عقب انجام می شود. ترمزگیری از طریق ترمز دیسکی جلو و درام عقب انجام می شود. یاماها Aerox 155 با وزن ۱۱۶ کیلوگرم ارائه شده است.

یاماها آیروکس ۱۵۵ محصول دیگر شرکت مشهور ژاپنی میباشد که هم اکنون وارد بازار ایران شده است. این موتورسیکلت تازه وارد در واقع نسخه اسپرت‌تر و پیشرفته تر برادر خودش یعنی NMAX 155 به حساب می آید.

یاماها آیروکس ۱۵۵ اگرچه آخرین مدل نیست اما اصلاح شده است تا براق تر و زیبا تر باشد تا موتورسواران و راکبین جوانی که می خواهند خونسرد و سرحال باشند ، آن را تهیه کنند. و البته ، این بار ما این فرصت را داریم که Aerox 155 جدید ۲۰۲۰ ، نسخه برتر ABS را برای شما بیاوریم تا آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی خوب است.

ویژگی های ظاهری یاماها ایروکس

یاماها ایروکس یک اسکوتر شهری است که سبک طراحی مدرنی دارد. ایروکس همچون کلیک، اصلاً شباهتی به اسکوترهای کلاسیک همچون وسپا ندارد و بیش تر براساس المان های اسپرت شکل گرفته است. با این حال، ظاهر ایروکس آن قدر هم شهری و معمولی نیست که عاری از هیجان باشد. نکته قابل توجه این جاست که ایروکس با دو ظاهر مختلف در بازار موجود است. مدل های پیشین این اسکوتر به وفور در خیابان ها یافت می شوند. مدل جدید آن، یک فیس لیفت رسمی از سوی یاماهاست که چهره ای تازه و متفاوت دارد. در مدل های قدیمی، چراغ های جلو کوچک اند و با فلاپ های زاویه دار احاطه می شوند. البته همین چراغ های کوچک، بسیار اخمو طراحی شده اند و ظاهری خشن به این موتورسیکلت می دهند. تکه های کوچک تری از چراغ های جلو هم به صورت مجزا از کاسه چراغ اصلی و در کناره های فلاپ های جلو تعبیه شده اند. چراغ های راهنمای جلو هم بر لبه های پایینی فلاپ ها قرار گرفته اند. فلاپ های کناری جلو، درشت تر از فلاپ های هوندا کلیک هستند و لوگوی یاماها نیز بر روی آن ها می درخشد. گلگیر جلو ابعاد کوچکی دارد. فلاپ سینه موتور همچون کلیک کشیده و بزرگ طراحی شده است و خطوط تند و تیز هم به کرات بر روی آن دیده می شوند. در نمای کناری، همچنان خطوط تیز و خشن را می توان دید. آینه های کناری یاماها ایروکس چندان تفاوتی با آینه های هوندا کلیک و دیگر اسکوترهای موجود در این کلاس ندارند.

برخلاف هوندا کلیک، در یاماها ایروکس محل قرارگیری پاهای راکب به صورت یکپارچه نیست، بلکه همچون یاماها ان مکس، برای هر یک از پاهای چپ و راست راکب در هر طرف، فضایی جداگانه در نظر گرفته اند. در حقیقت، ایروکس در این بخش، از اسکوترهای کلاسیک فاصله گرفته است و جنبه شهری تری پیدا می کند. با توجه به این سبک طراحی، خبری از باکس های کاربردی برای قرار دادن اشیا در پشت فرمان یاماها ایروکس هم نیست. دیگر نکته جالب در طراحی ایروکس، شکل زین این موتورسیکلت است که بیش تر از آن که به اسکوترها شبیه باشد به موتورهای استریت شباهت دارد! بخش عقب زین ایروکس همچون موتورهای اسپرت، به صورت ناهموار با بخش جلویی طراحی شده است و در واقع، ترک نشین ایروکس در ارتفاعی بالاتر از راکب می نشیند. اگزوز ایروکس فرمی زاویه دار و اسپرت دارد. صفحه کیلومتر ایروکس بزرگ تر از هوندا کلیک است و اطلاعات زیادی به راکب نشان می دهد. در بخش عقب، چراغ های یاماها ایروکس را به فرمی خشن و عجیب طراحی کرده اند. البته همچون چراغ های جلو، چراغ های عقب هم نسبتاً کوچک اند.