باس هاس ۵۰۲ با پیشرانه ۸/۲ لیتری شورولت معرفی شد

باس هاس ۵۰۲ با پیشرانه ۸/۲ لیتری شورولت معرفی شد

کلاه کاسکت : موتورسیکلت باس هاس ۵۰۲ مجهز به پیشرانه ۸/۲ لیتری شورولت قرار است در حراجی خودروهای عضلانی Mecum به فروش برسد. این موتورسیکلت ۵۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

باس هاس ۵۰۲ با پیشرانه ۸/۲ لیتری شورولت معرفی شد

نکات جالب آمریکا فقط به مدل‌های معروف موتورسیکلت‌های هارلی‌دیویدسن و پیشرانه‌های خورجینی هشت سیلندر و شیرینی پای سیب محدود نمی‌شود و بیشتر از این است. در سال ۱۹۹۰، مونت وارن تلفیق حداقل دو مورد از این فهرست را شروع کرد که به‌عنوان باس هاس (Boss Hoss) شناخته می‌شود. اگرچه این موتورسیکلت متعلق به برند هارلی‌دیویدسن نیست، سبک آن مطمئنا ظاهر کلاسیک کروزرهای آمریکایی را به‌تصویر می‌کشد. قاب (فریم) هیچ‌کدام از موتورسیکلت‌های هارلی‌دیویدسن آن‌قدر بزرگ نبود که بتواند پیشرانه V8 شورولت را در خود جای دهد؛ بنابراین، وارن موتورسیکلت اختصاصی خودش را ساخت.

هرکدام از مدل‌های باس هاس خاص هستند و نسخه‌ای که در تصاویر می‌بینید، از این قاعده مستثنی نیست. این تنها موتورسیکلتی است که در حراجی شهر خودرو عضلانی Mecum وجود دارد. ازآنجاکه تمرکز این حراجی روی خودروهای عضلانی است، عملا هیچ اطلاعاتی در وب‌سایت Mecum درباره‌ی باس هاس وجود ندارد؛ جز اینکه از پیشرانه ۵۰۲ اینچ مکعبی (۸/۲ لیتری) بهره می‌برد. این پیشرانه بزرگ ۵۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شورولت در ابتدا این پیشرانه را برای خودروهای مسابقه‌ای در دهه ۱۹۶۰ طراحی کرد؛ اما فروش آن را به‌عنوان پیشرانه‌ی کارخانه‌ای از سال ۱۹۹۶ به عموم مردم آغاز کرد.

دیگر حتی باس هاس هم موتورسیکلت‌های خود را به پیشرانه ۵۰۲ مجهز نمی‌کند. اگرچه امروزه پیشرانه‌های بزرگ شورولت برای عموم دردسترس هستند، خریداران مدل‌های جدید باس هاس باید به پیشرانه‌های ۴۹۶ یا حتی نسخه‌های معمولی ۳۵۰ اکتفا می‌کنند. این پیشرانه‌ها معمولا ازطریق جعبه‌دنده خودکار یک یا دوسرعته به چرخ عقب موتورسیکلت متصل می‌شوند. دیگر نیازی به چرخ‌دنده نیست؛ زیرا حتی در پیشرانه‌های کوچک نیز دامنه گشتاور آن‌قدر گسترده است که چنین وسیله نقلیه کوچکی مشکلی برای رسیدن به هر سرعتی در هر دنده‌ای ندارد.

هر وسیله نقلیه موجود در این حراجی هم‌اکنون برای نمایش طولانی‌مدت تنظیم شده است و قبل از رفتن به جاده، به کار خاصی نیاز دارد. پلاک فلوریدا این موتورسیکلت نشان می‌دهد آخرین‌بار در سال ۲۰۰۹ ثبت شده است که این سلب مسئولیت را تأیید می‌کند. باس هاس ۵۰۲ اثری بسیار فاخر است. به‌طور مشابه، در پشت ابر غلیظ دود لاستیک که در پشت آن قرار می‌گیرد، حتی جذاب‌تر هم به‌نظر می‌رسد.

منبع: زومیت