آشنایی با استاندارهای کلاه کاسکت DOT، ECE 22.05 و Snell

 

آشنایی با استاندارهای کلاه کاسکت

  در این مقاله با بررسی استاندارد کلاه کاسکت برای شما شاخصه‌­های یک

کلاه کاسکت استاندارد را توصیف و تبیین می­کنیم با ما همراه باشید

برای آشنایی بیشتر با استاندارهای کلاه های ایمنی موتورسیکلت در اینجا نگاهی مفید به سه استاندارد رایج کلاه ایمنی داریم

استانداردها بر اساس قوانین طبیعت و با قطعیت تولید می­شوند و دانش بسیار پیچیده­ای از ریاضی، فیزیک و هندسه در آن­ها به کار می­رود.

سه استانداردی وجود دارد که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت

استانداردهای DOT و ECE و Snell

آشنایی با استاندارهای کلاه کاسکت DOT، ECE 22.05 و Snell

در ابتدا لازم به ذکر است:

ما فرض نمی کنیم که یک استاندارد برتر از سایرین باشد. بلکه هدف این است که نشان دهد استانداردها چگونه با هم مقایسه می شوند و کجا اعمال می شوند. این استانداردهای کلاه ایمنی موتورسیکلت متقابل نیستند. برخی از کلاه های ایمنی دارای استانداردهای متعددی هستند.

 

استاندارد کلاه ایمنی DOT:مخفف “دپارتمان حمل و نقل” است  اما استاندارد FMVSS 218، استاندارد فدرال ایمنی وسایل نقلیه موتوری شماره 218، کلاه ایمنی موتور سیکلت است.این درست است – اداره ایمنی بزرگراه (NHTSA) مرجع اجرای الزامات گواهی DOT برای کلاه ایمنی در نظر گرفته شده برای استفاده در جاده اعمال می شود، اگرچه استفاده از کلاه ایمنی تایید شده برای اهداف خارج از جاده یا در رقابت مطمئناً ایده خوبی است.NHTSA قبل از اینکه بتوانند گواهینامه DOT ​​را دریافت کنند، کلاه ایمنی را در برابر استانداردهای DOT آزمایش نمی کند. در عوض، هر سازنده کلاه ایمنی، کلاه خود را برای استفاده در جاده ها بازاریابی می کند، باید مدل هایی را که می خواهند بفروشند آزمایش و تایید کنند و سپس به طور دائم نشان “DOT” را که نشان دهنده انطباق با FMVSS 218 است نصب کنند. NHTSA استاندارد را با به دست آوردن نمونه های تصادفی از محصول و ارسال آنها به یک آزمایشگاه تست مستقل برای تأیید انطباق اجرا می کند. جریمه‌های تولیدکنندگان برای بازاریابی محصولات غیرمنطبق می‌تواند شدید باشد – تا 5000 دلار برای هر کلاه ایمنی. FMVSS 218 استانداردهایی را در سه زمینه عملکرد کلاه ایمنی تنظیم می کند: کاهش ضربه، اساساً جذب انرژی. مقاومت در برابر نفوذ؛ و در نهایت اثربخشی سیستم نگهداری، و الزامات برچسب گذاری محصول جدید وجود دارد. این استاندارد همچنین مستلزم این است که دید محیطی کمتر از 105 درجه از خط وسط کلاه نباشد.

برآمدگی ها از سطح کلاه ایمنی (قطعات، پرچ ها و غیره) نباید بیش از 5 میلی متر باشد. تست ضربه شتاب یک فرم سر داخل کلاه را زمانی که از ارتفاع ثابتی روی سندان کروی و صاف انداخته می شود، اندازه گیری می کند. این استاندارد حداکثر انرژی شتاب 400 G را مجاز می‌کند (G ثابت گرانش است یا مقدار شتاب فوت بر ثانیه x ثانیه). تست نفوذ شامل انداختن یک ضربه گیر تست سوراخ کننده از ارتفاع ثابت روی کلاه ایمنی است. مهاجم نباید آنقدر عمیق نفوذ کند که با فرم سر تماس پیدا کند. تست سیستم نگهدارنده شامل قرار دادن تسمه های نگهدارنده کلاه تحت فشار در حالت کشش است. برای این آزمایش بار پیشرونده است. ابتدا یک بار 22.7 کیلوگرمی (49.9 پوند) به مدت 30 ثانیه اعمال می شود، سپس با اندازه گیری کشش یا جابجایی یک نقطه ثابت روی تسمه نگهدارنده از روی بند، به 136 کیلوگرم (299.2 پوند) به مدت 120 ثانیه افزایش می یابد. راس کلاه ایمنی برخی از استانداردهای جدید در FMVSS 218 در ماه مه 2013 اجرایی خواهند شد. در نتیجه سردرگمی در مورد مشخصات در روش‌های تست برای کاهش ضربه و سیستم نگهداری، روش‌های آزمایش جدیدی به کار گرفته شده‌اند.

دستگاه تست سیستم نگهداری کلاه ایمنی تحت استانداردهای DOT (FMVSS 218). این تغییرات برای خریدار قابل توجه نخواهد بود – اما یک تغییر این خواهد بود: برچسب DOT که باید روی کلاه ایمنی ظاهر شود. بر اساس استاندارد جدید، برچسب ساده «DOT» قدیمی آن را قطع نمی‌کند. برای اینکه برچسب‌گذاری تقلبی کلاه ایمنی برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند دشوارتر و از نظر قانونی خطرناک‌تر شود، برچسب DOT که در پشت کلاه نمایش داده می‌شود باید به ترتیب از بالا به پایین شامل موارد زیر باشد: نام سازنده     شماره مدل یا نام     “DOT” زیر نام سازنده     “FMVSS 218” با مرکز زیر DOT     کلمه “Certified” در زیر FMVSS 218 برای اطلاعات بیشتر، به اداره ملی ایمنی بزرگراه مراجعه کنید. برچسب قدیمی گواهینامه DOT ​​ظاهر متفاوتی از تولید کنندگان مختلف داشت. توجه داشته باشید که این کلاه ها دارای گواهینامه های DOT و ECE 22.05 یا DOT و Snell هستند که نشان می دهد استانداردها لزوماً متقابل نیستند. این همچنان با استانداردهای جدید DOT در حال اجرا صادق خواهد بود.