کلاه کاسکت دیجی کالا

آیا این پیشتازی دلیلی کافی برای خرید کالاهای از دیجی‌کالا است یا برای یک خرید خوب به معیارهای دیگری هم باید توجه کنیم ؟

دیجی‌کالا در گذشته تنها به صورت مستقیم کالا را به فروش می‌رساند ولی از چند سال گذشته با مدل فروش Marketplace شروع به فعالیت کرد. در این مدل، هر فروشنده‌ی حقیقی و حقوقی با ثبت نام در دیجی‌کالا، می‌تواند محصولات خود را در این سیستم معرفی کند و به فروش برساند.

این مدل هرچند مزایایی دارد، ولی به تنهایی می‌تواند باعث ایجاد تجربیات ناخوشایندی در فرآیند خرید شما شود. برخی از معایب خرید از دیجی‌کالا عبارتند از:

  1. احتمال ارسال کالای تقلبی به جای اصل توسط فروشندگان
  2. احتمال خرید کالاهایی با کیفیت متفاوت از فروشندگان یک کالای یکسان
  3. احتمال خرید کالا به قیمت غیرواقعی از فروشندگان
  4. افزایش قیمت قابل توجه برخی کالاها به دلیل هزینه‌های حمل تا دیجی‌کالا و کارمزدهای این فروشگاه نسبت به بازار
  5. تلاش دیجی‌کالا و فروشندگان برای نمایش بیشتر کالاهای پرسود و به حاشیه رانده شدن کالاهای با کیفیت و با سود کم با روش‌های مختلف
  6. استفاده از نفوذ دیجی‌کالا برای اثرگذاری روی نیازهای جامعه و تشویق به خرید کالاهایی که نیاز واقعی برای آن‌ها وجود ندارد.
  7. استفاده از اعتماد به دیجی‌کالا برای فروش محصولات معیوب با قیمت‌های گران