نسل بعد کاوازاکی

کاوازاکی اطلاعاتی از پیشرانه هیبریدی موتورسیکلت منتشر کرد

نسل بعد کاوازاکی

کلاه کاسکت:کاوازاکی برای نخستین بار اطلاعاتی از پیشرانه هیبریدی برای موتورسیکلت‌های آینده منتشر کرد؛ این پیشرانه هیبریدی در سه حالت کارکرد بنزینی، برقی و ترکیبی کار می‌کند.

یکی از قسمت‌های پنهان‌‌شده در اولین موتورسیکلت کاوازاکی برای عرضه در سال ۲۰۲۱، کاری بود که این برند ژاپنی برای جایگزینی پیشرانه‌های احتراق داخلی انجام می‌دهد. کاوازاکی قبلا اعلام کرده بود که در زمینه طراحی موتورسیکلت برقی کار می‌کند و حالا اطلاعات کمی درباره این موتورسیکلت هیبریدی-برقی خود منتشر کرده است.

کاوازاکی ویدیوی جالبی در این زمینه ارسال کرده است؛ البته بیشتر این کلیپ کوتاه از ترفندهای بازاریابی بهره می‌برد. در این ویدئو دو نکته جالب به نظر می‌رسد. در وهله اول، می‌بینیم که نمونه اولیه موتورسیکلت هیبریدی-الکتریکی کاوازاکی در حال چرخش روی دینامومتر است و به محض چرخش موتور الکتریکی، صدای کاملا متفاوتی دارد و نشان می‌دهد کاوازاکی در ابتدای راه تلاش‌ برای تولید سیستم محرکه هیبریدی قرار دارد. به عبارت دیگر، این شرکت هنوز برای دستیابی به فناوری پیشرفته هیبریدی، راه زیادی باید طی کند.

دومین نکته‌ی جالب، استفاده کاوازاکی از حالت هیبریدی برای پیشرانه است که سه حالت دارد: عملکردهای بنزینی، برقی و ترکیبی (هیبریدی).

شهر بی‌نامی که کاوازاکی در بالا به تصویر کشیده، پاریس است و دلیل خوبی وجود دارد که کاوازاکی از این مکان برای برجسته ساختن متنوع بودن برند خود استفاده می‌کند. پاریس پیشتاز تلاش برای ممنوعیت وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت فسیلی است. با این تصمیم دولت فرانسه، کلان‌شهر پاریس تا سال ۲۰۳۰ دسترسی موتورسیکلت‌های بنزینی را به مرکز شهر محدود می‌کند.

همان‌طور که ویدئو نشان داده می‌شود، موتورسیکلت مسیر بزرگراه تا داخل شهر را با پیشرانه احتراق داخلی طی می‌کند؛ سیستم محرکه در مرزهای شهر به حالت تمام‌برقی تبدیل می‌شود و در هنگام سواری در مسیرهای پرپیچ‌وخم از سیستم هیبریدی بهره می‌برد. احتمالاً این بهترین ترکیب استفاده از پیشرانه برای کاهش مصرف سوخت و بهینه‌سازی است.

جالب است که ببینیم این فناوری هنگام به ثمر رسیدن چگونه خواهد بود؛ اما مسلماً مسیری جذاب برای آینده نشان می‌دهد.

منبع: زومیت